Maroko - Pustynna Burza 12-30.11.2021 – Podroze4x4.pl
Islandia – Surowa Wyspa 28.09-5.10.2021
29 stycznia 2021
Polska – Bałtów 21-23.05.2021
14 kwietnia 2021
Pokaż wszystkie

Ze wszystkich wypraw które organizujemy, choć każda jest inna, o każdej można by dużo pisać, to jednak do Maroko 4×4 najchętniej wracamy.
Tak naprawdę od wyjazdu 4×4 do Maroka zaczęła się nasza przygoda z podróżowaniem, ten kraj zaszczepił w nas chęć zabierania ludzi w tak wspaniałe miejsca o których wielu nie ma pojęcia spędzając czas w przy hotelowych basenach.
Myśląc o Maroku od razu nasuwają się wspomnienia: kolory, przyprawy, pomarańcze, oliwki, Berberzy, wydmy, palmy, pustynia, Dakar, można by wymieniać….ale po co! Tam trzeba pojechać i uwierzyć nam na słowo że w Maroku nikt nie będzie się nudził.

Charakterystyka imprezy:

Jadąc do Maroka warto wiedzieć że kuchnia marokańska jest jedną z najciekawszych wśród arabskich. Podczas ramadanu spożywana jest harira – zupa ze świeżej kolendry, soczewicy, fasoli i jagnięciny. Tażin to mięso głównie baranina z cebulą i innymi warzywami oraz różnymi dodatkami jak zioła i przyprawy podawane w specjalnym glinianym naczyniu.
Równie popularnym nie tylko w Maroku jest kuskus, tradycyjna potrawa piątkowa. Na deser podawane są ghoriba, czyli ciastka z migdałami lub sezamem.
Do popicia Marokańczycy przyrządzają mieszankę herbaty zielonej z miętą i cukrem; znana jest w Polsce pod nazwą Marokańska, lub Tuareg.
W czasie gdy będziemy w Marrakeszu odwiedzimy obowiązkowo wieczorny targ, przepełniony zapachami ziół i mięty, stoiskami z dywanami, kolorowymi chustami, starociami, nieodzowną częścią bazaru jest targowanie się ze sprzedawcą co jest fajnym przeżyciem gdy cena dobija ostatecznej wersji. Tam też właśnie kucharze rozkładają swe stoiska i gotują niesamowite rzeczy na oczach wszystkich, można skosztować np. oczu czy języka owcy.

Load More

Szczegółowy plan wyprawy:

Dzień 1
Trasa: Polska – Genua 1600km (asfalt)
Transfer asfaltem na prom

Dzień 2
Prom
O 18:00 wjazd na prom. Transfer promem

Dzień 3
Prom
Transfer promem

Dzień 4
Trasa: Tanger Med. (port) – Szefszawan 153km (asfalt)
Około godziny 17.00 przybycie promu do Tangeru Med , Zaraz po przybyciu opuszczamy port i udajemy się w kierunku południowym do przepięknego miasteczka Szafszawan gdzie nocleg spędzimy na campingu lub na dziko.

Dzień 5
Trasa:  Szefszawan – Fez 254km (asfalt, szuter)
Dzień rozpoczniemy zwiedzając Szefszawan które jest pięknie położne w górach Rif. Miasteczko jest bardzo urokliwe a utrzymuje się głównie z turystyki, znajdziemy więc tu mnóstwo świetnych knajpek i restauracji. Ale to co przyciąga tutaj zwiedzających to charakterystyczne, pomalowane na niebiesko domy, domki, sklepy i mury sprawiające, że to malownicze (dzięki czemu niezwykle fotogeniczne) miasteczko, położone na zboczu góry jest naprawdę niesamowite. Następnie udamy się pięknymi gorskimi drogami masywu Rif do miasta Fez. Nocleg na campingu.

Dzień 6
Trasa:  Fez – Fort Legii 230km (asfalt, szuter)
O poranku zaplanowaliśmy zwiedzenie Fezu, przepięknego średniowiecznego miasta w którym można by spędzić tydzień a i tak nie odwiedzili byśmy wszystkich uliczek Medyny. Stary Fez, otoczony miejskimi murami, do którego można dostać się dwunastoma bramami, z pewnością zafascynuje wszystkich turystów bazarami uporządkowanymi według rzemieślniczych cechów, na których będą mogli kupić niesamowite pamiątki. Po południu wyruszamy w dalszą podroż i przemieszczamy się na południe Maroka gdzie zanocujemy w okolicach dawnego fortu Legii Cudzoziemskiej.

Dzień 7
Trasa: Fort Legii – Blue de Meski 238km (szuter, asfalt)
W kolejny dzień naszej wędrówki nadal będziemy poruszać się w stronę południową. Przejedziemy granicą pomiędzy Atlasem Wysokim a Atlasem Średnim piękną, widokową drogą. Kierować będziemy się do Er Raszidiji tam zatrzymamy aby pozwiedzać miasto-oaze a następnie na Camping Blue De Meski gdzie znajduje się basen termalny i jest to świetne miejsce na wypoczynek przed wyruszeniem na pustynie.

Dzień 8
Trasa: Blue de Meski – Merzouga 150km (asfalt, szuter, wydmy)
W tym dniu Zaplanowaliśmy bardzo malowniczy przejazd do miasta Merzougi. Dla amatorów rajdów samochodowych przygotowaliśmy przejazd po trasie słynnego rajdu Paryż-Dakar, kiedy jeszcze odbywał się w Afryce. Będą Państwo mieli okazję jechać po Hamadzie – kamienistej pustyni, spotykanej zwłaszcza na Saharze, pokrytej odłamami i okruchami skalnymi. Na zakończenie podróży dojedziemy do największych, piaszczystych wydm marokańskich – Erg Chebbi. Będziecie mogli poznać fantastyczne uczucie jazdy po wydmach i podziwiać pustynię. Nocleg na wydmach na dziko.

Dzień 9
Trasa:  Merzouga i okolice 100km (piach, wydmy, szuter)
Jazda po wydmach Ergu Chebbi. Nocleg w hotelu.

Dzień 10
Trasa:  Merzouga – Mhamid 335km (szuter, asfalt, piach)
Po Dakarowym odcinku z Merzugi do Mhamid będziemy nocowali pod wydmami Erg Chigaga. Tutaj będzie ostatnia możliwość wypróbowania swoich sił na wydmach.

Dzień 11
Trasa:  Mhamid – Foum Zguid 148km (szuter,wydmy))
Po śniadaniu ruszymy w strone Foum Zguid poruszając się dalej starą trasą Rajdu Paryż-Dakar. Po dojechaniu do drogi asfaltowej w Foum Zguid ruszymy dalej drogą asfaltową w strone Aid Benhadou. Ufortyfikowana wioska w kolorze czerwonej ziemi, naszpikowana strzelistymi wieżyczkami ze stromym wzgórzem w tle była tłem niejednego filmu przygodowego min. Lawrence z Arabi, Klejnot nilu, Gladiator czy Gra o tron. W 1987 r. miasteczko zostało wspiane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, a 7 lat póżniej władze Maroka rozpoczeło szeroko zakrojone prace renowacyjne. Kiedy wioska powstała nie wiadomo ale uważa się że założone je w XI w. (choć mówi się o VIII w.) Nocleg na dziko lub na campingu.

Dzień 12
Trasa: Foum Zguid – Ait Bin Hadou 315km (asfalt)
Kolejnego dnia z samego rana wyruszymy w strone Ouzazade aby zobaczyc Hollywood po Marokańsku. (Może masz jakis opis aby podpiąć pod to?) Po krótkim spacerze ruszymy dalej w strone przepięknego wąwozu Dades. Jadąc wąskimi dróżkami tego pieknego miejsca postaramy dotrzeć do Imilchil gdzie noc spędzimy na jednym z jezior leżących w okolicy. Nocleg na dziko lub na campingu.

Dzień 13
Trasa: Ait Bin Hadou – Wodospady Ouzoud 260km (asfalt – szuter)
Ten dzień będzie wyjątkowo ciekawy dla osób lubiących adrenalinke. Z Imilchil zjedziemy pare set metrów w dół aby dotrzeć do wąwozu którym dotrzeby do ‘’Katedry’’ ogromnej formacji skalnej przypominającej katedrę. Dalej udamy się aby zobaczyć piękne wodospady Ouzoud. Nocleg na dziko lub na campingu.

Dzień 14
Trasa: Wodospady Ouzoud – Marakesz 155km (asfalt)
Udajemy się do Marrakeszu gdzie zakwaterujemy się w hoteliku w pobliżu Dżemaa el-Fna, czyli najważniejszego placu w mieście. To wyjątkowe miejsce gdzie co wieczór
odbywa się wielki targ ze straganami restauracyjnymi. Wokół nich gromadzą się kuglarze, berberyjscy opowiadacze legend, bębniarze, muzycy, zaklinacze węży czy samozwańczy uzdrawiacze. Odwiedzimy również targ Suk al-Chamis, gdzie wszyscy będą mogli zakupić piękne ręczne wyroby berberyjskich i arabskich rzemieślników.

Dzień 15
Trasa: Marakesz – Casablanka – Kenitra 230km (asfalt)

Dzień 16
Trasa: Kenitra – Tanger Med 380km (asfalt)

Dzień 17
Prom

Dzień 18
Prom

Dzień 19
Trasa: Genua – Polska 1600km

Termin wyjazdu:  12-30.11.2021
Kod wyprawy: MRK-PB1121

Drogi szutrowe utwardzone, będziemy jeździć również po wydmach.

Doświadczenie nie wymagane, seryjne auto 4×4.

Doświadczenie nie wymagane seryjne auto 4×4 z oponami minimum AT, reduktor, kinetyk.

Doświadczenie minimum jedna impreza jednogwiazdkowa, auto 4×4, opony AT, reduktor, lift zawieszenia, wzmocnione punkty zaczepu do kinetyka, kinetyk.

Miminum jedna impreza trzygwiazdkowa, auto 4×4, opony minimum AT mile widziane MT, reduktor, lift zawieszenia blokady, kinetyk, wyciągarka.

Doświadczony kierowca z profesjonalnie przygotowanym autem wyprawowym.

Wymagania:

  • Program przeznaczony dla osób zdrowych, sprawnych fizycznie
  • Auto terenowe z napędem 4×4
  • Opony typu AT
  • CB radio
  • Długi kinetyk, pas, szekle, łopata
  • Zbiornik na wodę

Przydatne informacje:

  • Stolica Maroka: Rabat
  • Pozostałe główne miasta: Agadir, Asafi, Casablanca, Meknes, Fez, Marrakesz
  • Język urzędowy: arabski, używane są również: berberyjski i francuski, w miejscowościach turystycznych także angielski i hiszpański.
  • Waluta: 1 dirham marokański = 0,37 zł. W prywatnych sklepach można płacić euro i dolarami.
  • Potrzebne dokumenty: Paszport ważny min. 6 miesięcy,
  • Ceny paliwa: Około 1 euro/litr.
  • Wiza: Do 90 dni nie są potrzebne. Nie można wywozić za granicę waluty marokańskiej.
  • Obowiązuje zakaz wstępu do meczetów dla innowierców. Nie wolno też wchodzić na muzułmańskie cmentarze.
  • W ramadanie lepiej powstrzymać się od jedzenia, picia i palenia w miejscach publicznych (od wschodu do zachodu słońca).
  • Korzystanie z telefonu komórkowego to wydatek rzędu 15-17 zł/min. Korzystnie jest kupić marokańską kartę telefoniczną (potrzebny paszport)
  • w Maroko obowiązuje zakaz wwożenia dronów do kraju
  • Zalecane szczepienie przeciw żółtaczkom typu A i B, durowi brzusznemu, tężcowi, wściekliźnie i błonicy.
  • Ambasada RP w Rabacie
    23, rue Oqbah, B.P. 425 Rabat, Maroc.
    GPS: 34.009287, -6.844029

Kontakt z nami!

Mariusz Pietrzycki
Twórca i właściciel
tel. +48 607 955 607
mariusz@podroze4x4.pl
Michał Warda
Klient indywidualny, biuro
tel. +48 690 955 900
michal@podroze4x4.pl

Koszty uczestnictwa:

Udział w wyprawie

2500 zł/samochód

I rata- 800zł – przy zapisie
II rata 1700zł – na 30 dni przed wyprawą

Obowiazkowe opłaty na miejscu :

  • 520 euro/ osoba dorosła
  • 350 euro/ dzieci do lat 12

W cenie:

  • przygotowanie i poprowadzenie wyprawy przez polskiego pilota
  • 13 noclegów ( 4 na dziko, 4 na campingach, 5 w hotelach)
  • ubezpieczenie KL,NNW
  • pamiątkowa koszulka
  • pomoc techniczna

Dodatkowo platne:

  • przeprawa promowa ok 800-1000 eu/auto
  • paliwo na cała wyprawe ok. 5000 zł/auto
  • wyżywienia (poza śniadaniami w hotelach)

Mozliwosc wynajmu auta w Maroko:

  • 1540 euro /14 dni – Mitshubishi Pajero Sport wersja bez modyfikacji off road
  • 2800 euro/14 dni – Toyota Land Crusier 150 przygotowana do jazdy off road ( podwyższone zawieszenie, osłony podwozia, snorkel, metalowe zderzaki, trapy,kompresor )