Terminy wypraw:
13-20 lipca 2024
Przeważnie drogi szutrowe w kiepskim stanie, kilka stromych technicznych odcinków. Asfalt na dojazdówkach.
Doświadczenie nie wymagane, seryjne auto 4×4.
Doświadczenie nie wymagane seryjne auto 4×4 z oponami minimum AT, reduktor, kinetyk.
Doświadczenie minimum jedna impreza jednogwiazdkowa, auto 4×4, opony AT, reduktor, lift zawieszenia, wzmocnione punkty zaczepu do kinetyka, kinetyk.
Miminum jedna impreza trzygwiazdkowa, auto 4×4, opony minimum AT mile widziane MT, reduktor, lift zawieszenia blokady, kinetyk, wyciągarka.
Doświadczony kierowca z profesjonalnie przygotowanym autem wyprawowym.
Wymagania:
- Samochód z napędem 4×4 z reduktorem
- Opony AT/MT
- Taśma holownicza
- Radio CB
- Części zapasowe
- Sprzęt biwakowy (stolik, krzesełka, kuchenka gazowa, naboje z gazem, garnki do gotowania, talerze, sztućce, kubki, karnister na wodę, itp.)
Przydatne informacje:
- Ceny paliwa: diesel – waha się w granicach 4-5,50 zł
- Wyżywienie: ceny jak w Polsce
- Opłaty ekologiczne/winiety: brak
Spotkamy się wieczorem w sobotę na campingu w Plav.
Masz pytania?
Zadzwoń: 607 955 607
Napisz: info@podroze4x4.pl lub Skorzystaj z formularza:
Zobacz inne wyprawy:
Wyprawa Albania 4x4
Podróże 4x4 na Bałkanach, zachwycające krajobrazy, poza utartymi szlakami.
Nie na darmo mówi się, że Albania jest mekką offroadowców. Górskie, wąskie drogi, pełne kamieni i podmytych zakrętów są wspaniałym testem dla technicznych umiejętności każdego kierowcy. Podczas wyprawy Albania 4×4 przejedziemy przez najpiękniejsze zakątki, gdzie górskie pejzaże wpadają wprost do turkusowego morza. Przeprawimy się przez dzikie Góry Przeklęte, słynną offroadową drogą z Theth do Szkodry. Zanocujemy na dziko w wysokich i malowniczych górach Parku Lurë. Zwiedzimy dwa najpiękniejsze miasta w Albanii wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, czyli Berat oraz Gjirokaster. Doświadczymy jedynego w swoim rodzaju spania pod namiotem na albańskich plażach, wśród jednostajnego szumu morza.
Masz już terenówkę, dobrane opony, skompletowany sprzęt biwakowy, przetestowany sposób na spanie na dziko, a nawet udało ci się przekonać rodzinę, by wyruszyć ku przygodzie, ale dalej nie wiesz, gdzie pojechać? Wiemy, jak przerażające i przytłaczające może być wymyślanie trasy. Godziny spędzone przed komputerem na wyszukiwaniu ciekawych miejsc, podpytywanie kolegów i koleżanki z grup terenowych o tracki i oznaczanie śladów na Google Earth, Google Maps, Locus’ach i innych Garmin’ach. Skąd to wiemy? Bo sami byliśmy w tym samym miejscu!
Wiemy też, że wyważanie otwartych drzwi nie ma sensu i by zaoszczędzić Ci nerwów, stresu i przede wszystkim czasu, możesz pojechać z doświadczoną ekipą i sprawdzoną trasą. Sami lubimy, kiedy track prowadzi przez piękne i niedostępne miejsca, z których zdjęcia i filmy będą wywoływały liczne zachwyty wśród znajomych. W naszej opinii idealna trasa prowadzi w większości przez bezdroża, które miejscami przyczynią się do podwyższonego poziomu adrenaliny we krwi. Do wyprawy idealnej brakuje nam tylko atrakcji mniej lub bardziej turystycznych, dzięki którym mamy okazję zagłębić się w lokalną kulturę.
Jeśli jesteś doświadczonym overlanderem, spanie na dziko i pokonywanie wielu kilometrów nieutwardzonymi drogami to Twoja druga natura, także Cię zapraszamy! Dzięki temu, że my o wszystko zadbamy, Ty będziesz mógł się zrelaksować. Twoim jedynym i najważniejszym zadaniem będzie czerpanie przyjemności z jazdy, odkrywania terenów i przeżycie kolejnej wspaniałej przygody.
Na wyjeździe zaopiekuje się wami i poprowadzi was para podróżników, dla których Bałkany to druga miłość. Patrycja i Mateusz zadbają nie tylko, by odkrywać przed Wami piękno Albanii, ale także o pozytywną atmosferę całej wyprawy.
Jeśli nie jara Cię all inclusive, łzy szczęścia ciekną ci na widok rozległych bezdroży, serce przyśpiesza na widok rozległych górskich krajobrazów, kochasz spanie w „milion stars hotel” i wszystko, co się z tym wiąże, łącznie z ciepłem snutych historii przy ognisku i kosztowaniu lokalnej kuchni, to… ten wyjazd jest dla Ciebie.
Charakterystyka wyprawy
Wyprawa ma charakter turystyczny. Udział w niej możliwy jest fabrycznym samochodem terenowym z napędem na cztery koła. Noclegi w większości będą w namiotach (lub w samochodach), latem będzie ciepło, choć w wyższych partiach gór, w nocy może nie być zbyt upalnie. Nie wykluczamy jednak możliwości nocowania w hotelach, zajazdach czy na campingu. W przypadku jedzenia będziemy w miarę możliwości korzystać z lokalnych specjałów, ale zalecamy zabrać ją również ze sobą z Polski. Podobnie jak i cały sprzęt biwakowy.
Szczegółowy plan wyprawy
Dzień 1.
Plav.
Spotkamy się wieczorem w sobotę na campingu w Plav.
Dzień 2.
Trasa: Plav – Vermosh – Theth (160 km)
W drogę wyruszamy o 9 rano. Pierwszym punktem podróży jest przekroczenie granicy z Albanią w miejscowości Vermosh. Po południu będziemy podróżować po górach Przeklętych (Prokletije), kierując się z Vermosh do wsi najwyżej położnej wsi w Albanii — Theth. Nocleg spędzimy w namiotach w jednej z malowniczych górskich dolin.
Dzień 3.
Trasa: Theth – Shkodër– Velipolje (110 km)
Cały dzień spędzimy w Prokletije, czyli w Górach Przeklętych, podróżując drogami pełnych serpentyn i niesamowitych widoków. Swój przydomek „przeklęte” wzięły od budzących grozę i niedostępnych skalistych szczytów, w kierunku których nie zapuszczają się nawet mieszkańcy tych terenów. Przejedziemy najsłynniejszą offroadową drogą „Albańskich Alp”. Jest to rejon dziki, słabo zaludniony i bardzo rzadko odwiedzany przez turystów, jednak dzięki temu przyroda jest tutaj niemal nienaruszona. Po drodze przejedziemy przez pięknie położone miasto Shkodër. Jego historia sięga II w. p.n.e., a obecnie jest to największy ośrodek gospodarczy i kulturalny w północnej części Albanii. Dalej udamy się w kierunku miasteczka Velipolje, a na nocleg zatrzymamy się nad morzem pod namiotami.
Dzień 4.
Trasa: Velipolje – Góry Kunora e Lurës (140 km)
Trzeciego dnia podróży dotrzemy do Parku Narodowego Lurë, położonego na wschodnich zboczach góry o tej samej nazwie. Został on utworzony w 1966 roku i swoją powierzchnią pokrywa ponad 1 280 hektarów. Oprócz bogactwa przyrody i dzikich zwierząt jego największą atrakcją jest 12 pięknych, górskich jezior. Śpimy wysoko w górach na dziko.
Dzień 5.
Trasa: Góry Kunora e Lurës – Tirana (ok. 140 km)
Czwartego dnia naszej podróży kontynuujemy jazdę po Parku Narodowym Lurë. Wieczorem dotrzemy do Tirany, gdzie zatrzymamy się w komfortowym hotelu. Po kilku noclegach pod namiotami wieczór spędzony przy hotelowych basenach z pewnością doda nam nowych sił i energii.
Dzień 6.
Trasa: Tirana – Berat – Permët (ok. 220 km)
Po śniadaniu wyruszamy w stronę miasta Berat, znanego ośrodka turystycznego i kulturalnego. Ze względu na swoje usytuowanie na stoku wzgórza, zwane jest „miastem tysiąca okien”. W 2008 roku organizacja UNESCO umieściła Berat na Liście Światowego Dziedzictwa. Odwiedzający to miejsce turyści powinni zwiedzić średniowieczną bizantyjską twierdzę, meczet (wybudowany w 1493 r., z freskami pochodzącymi z XVIII w.), muzułmański klasztor bektaszytów oraz most z 1780 r. Działa tu również muzeum ikon, prezentujące m.in. dzieła miejscowego ikonopisa, mistrza Onufrego. Po opuszczeniu Beratu podążymy wzdłuż pięknego kanionu rzeki Osum. Jadąc wśród prawie 100-metrowych ścian wąwozu dotrzemy w okolice niewielkiego do miasta Permët. Nocleg spędzimy pod namiotami w malowniczym kanionie.
Dzień 7.
Trasa: Permët – Gjirokastër – Saranda – Dhërmi (ok. 190 km)
Kolejnego dnia pojedziemy w kierunku Këlcyra i miasta Gjirokastër, który obok Beratu jest drugim Albańskim miastem-muzeum. Swój tytuł zawdzięcza doskonale zachowanym zabytkom, w szczególności górującej nad miastem średniowiecznej twierdzy oraz starożytnym budynkom na starówce. W 2005 roku miasto zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jest to również miejsce urodzin byłego albańskiego prezydenta Envera Hodży oraz najbardziej znanego na świecie pisarza albańskiego – Ismaila Kadare. Jadąc w kierunku do Sarandy, zwiedzimy „Blue Eye” – źródło bijące z ziemi. W Sarandzie zatrzymamy się na krótkie zakupy. Nocować będziemy na dzikiej plaży w okolicach Dhermi.
Dzień 8
Rozwiązanie grupy. Powrót do Polski
Zaznaczamy że podana trasa może być modyfikowana na miejscu.
Trasa Albania – Bałkańska Przygoda prowadzi zarówno drogami szutrowymi jak i asfaltowymi. Drogi szutrowe są w złym stanie, przez co średnia prędkości jazdy może spaść nawet do 15 km/h. Dystanse pokonywane dziennie będą uzależnione od tempa podróży całej grupy i będą się wahać w granicach od 60-300 km dziennie. Jeździć będziemy w godzinach 9:30 do 18:00.
Schematyczna mapa wyprawy
Koszty uczestnictwa
Udział w wyprawie własnym samochodem terenowym
każda kolejna osoba +100 zł
- I rata 700 zł, przy zapisie
- II rata 1500 zł, na 30 dni przed imprezą
Cena obejmuje:
- przygotowanie i poprowadzenie wyprawy
- przygotowanie wcześniej przejechanych tras
- opieka organizatora
- pomoc techniczna
- pamiątkowe gadżety
- ubezpieczenie KL.NNW w Uniqa na 30 000 EURO
Cena nie obejmuje:
- paliwa
- wyżywienia
- noclegów w hotelach (100–150 zł/osoba)
- noclegów na campingu (20-40 zł/osoba)
- dodatkowych atrakcji
Udział w imprezie wynajętym samochodem
- I rata 2500 zł, przy zapisie
- II rata 5000 zł, na 30 dni przed imprezą
Oferta dotyczy wynajmu od Podróże4x4, samochodu wraz z niezbędnym sprzętem dla całej załogi.
Cena obejmuje:
- wynajęcie samochodu terenowego wraz z całym sprzętem biwakowym
- przygotowanie i prowadzenie wyprawy
- przygotowanie wcześniej przejechanych tras
- cały potrzebny sprzęt biwakowy
- opieka organizatora
- pomoc techniczna
- pamiątkowe gadżety
- ubezpieczenie KL.NNW w Uniqa na 30 000 EURO
Cena nie obejmuje:
- paliwa na całą trasę ok. 2500 zł
- wyżywienia
- noclegów w hotelu (100-150 zł/osoba)
- noclegów na campingu (20-40 zł/osoba)
- zwrotnej kaucji za wypożyczenie auta (5000 zł)
- dodatkowych atrakcji
Zgłoszenia na wyprawę
Aby zapisać się na wyprawę, należy wybrać jeden z poniższych terminów a następnie wypełnić i wysłać poniższy formularz oraz opłacić opłatę rezerwacyjną (I rata) w kwocie i na konto podane poniżej oraz w e-mailu jaki Otrzymasz po wysłaniu formularza. Na 30 dni przed imprezą prosimy o wpłatę II raty.